tirsdag 24. mars 2009

Dag 23 – 20.03-2009

I dag var det litt trist siden den var siste dagen, men dagen i seg selv var spennende og utfordrene med nye oppgaver. Jeg startet dagen i studio. Jeg så på monitoren sammen med Kaia fra rekvisitt. Da jeg hadde vært der rundt en time gikk jeg å handlet for Pernille. Det går mye melk i kaffen hos Metronome, så jeg kjøpte 12 liter melk. Da klokken nærmet seg rundt 10 ble jeg med på produksjonsmøte. Her gikk vi gjennom rundt 85 scener. Det gikk litt raskere denne gangen fordi det var en annen regissør som ikke vitset like mye, men han kom med morsomme utsagn han å. Møte fortsatte etter lunsj, så vi var ferdige rundt klokka 14.00.

Det nye som var morsomt og utfordrene var at kostyme trengte hjelp. Der hadde jeg ikke vært før, så det var artig å prøve. Min oppgave var å sitte i studio og følge med på monitoren at klærne var som de skulle og at ikke ledningen til myggen syntes. Hvis myggen syntes var det min oppgave å gå å rette på dette. Det skjedde en gang da ledningen hadde lagt seg midt på magen til «Viggo». Da gikk jeg å flyttet den på siden av magen. Jeg fikk en oversiktsplan med alle klærne skuespillerne skulle ha på. Dette er veldig viktig siden ikke alle scenene blir tatt opp på samme dag. Til og med øredobbene som er så små må være de samme. Dette er veldig nøye, eller så blir det en feil. Du kan tenke deg at Juni kommer i Lobbyen med en hvit jakke og går inn i heisen. Når hun kommer ut av heisen i kontorlandskapet og har på en svart jakke, vil alle merke dette. Da blir det som hun har tryllet på jakken til en annen farge og de fleste vet vel nå at det ikke går på ordentlig. Ellers skulle jeg levere kostymet til skuespillerne og sjekke at alt stemte.

Da dagen var over og jeg var på vei hjem kom Gunhild med en overraskelse. Hun sa at jeg hadde vært flink og at det nok ikke var siste gangen vi jobbet sammen. Jeg kunne også ringe hvis jeg hadde tid en dag til å komme å jobbe. Etter hvert har jeg kanskje planer om å søke jobb der, men må gå noen skoler først for å få meg en utdanning. Vi skulle også holde kontakten, og det var hyggelig å høre. Jeg fikk også litt Cæsar-stuff, som en flisjakke, penner, nøkkelholder, såpe og blomst. For dere som er spente på hvem Gunhild er, så kommer hun på fremføringa av praksisplassen vår.

Kos dere masse siste dagen på praksisplassen deres.

Ingen kommentarer: