søndag 8. mars 2009

Dag 21 – 6.03-2009



På fredag var det spennende, nok en gang. Jeg startet dagen med å hjelpe Christoffer. Jeg skulle lage påskekort, som alle hos Metronome Spartacus skulle få. Det ble veldig enkelt og elegant, med et bilde, hvit ramme og logo.

Litt senere lurte Gunhild på om jeg ville være med på produksjonsmøte, og jeg takket selvfølgelig ja. Jeg har helt siden i høst lurt på hva de snakket om på det møte, fordi det har foregått hver fredag. Endelig fikk jeg svar. Det var regissøren som styrte produksjonsmøtet også var det en fra rekvisitt, sminke, kostyme, statistansvarlig og bilderegi som var der. De gikk gjennom alle scenene for hele uka som skulle være to uker lengre frem. Det var ca. 85 scener som vi gikk gjennom på 3 timer. Det man diskuterer er alt som skal være med, slik at man får gjort klart til dagen det spilles inn. Regissøren sa hvilken scene det var og hva man måtte ha med, så noterte de andre innenfor sin kategori. Når de ikke var enige ble det diskusjoner og en av diskusjonene gikk blant annet ut hvor mange lys det skulle stå på et bord. Slike simple, små ting har mye å si for helheten. Astrid for eksempel kan ikke ha kubbelys, fordi hennes lys skal være håndstøpte, så det er mye å ta hensyn til, og alle slike små detaljer blir avgjort under dette møtet, så man kan forberede seg til opptak. Men det var også mye latter, fordi det dukket stadig opp noen morsomme kommentarer.

Etter møte gikk jeg og Christoffer og tok bilder. Dere kan se et bilde av meg i vinkjelleren. Flere bilder kommer senere. Dere ser også plakaten som jeg begynte på sist fredag og som Christoffer har fullført denne uka. Hvis du er interessert i en rolle, så er det bare å stille opp på audition ☺

1 kommentar:

Annicken sa...

Hei Mari.

Jeg har ingen kommentar til utviklingen, den går som den skal. Bloggen er blitt veldig fin etter at du pusset den opp!

:-) Annicken