tirsdag 17. mars 2009

Dag 22 – 13.03-2009




Dagen før dagen. Dagen før det brakte løs med hele 700 håpefulle skuespillere, som skulle prøve seg i rollen som Runa og Goggen. Men for å få denne kabalen til å løse seg trengte det en masse jobb, samarbeid og godt humør på fredag. Gunhild trengte meg ikke før klokka 12.00, så jeg kunne velge hvor jeg ville være før det. Jeg ble med i studio og fulgte med på headsettet og det som skjedde. Vi var først i vinkjelleren, før vi flyttet over til hotellrommet. De fleste vet å at Elin er gravid, og hun har enda ikke steppet ut fra Cæsar. Siden hun er noen måneder på vei og Julie ikke er gravid i det hele tatt må dette skjules godt. Julie reiser nok snart bort, men forhåpentligvis er hun tilbake i løpet av et år ca.

Men over til audition. Mye skulle gjøres og min oppgave var å lage noen enkle plakater hvor det sto sånne ting som registrering, inngang, utgang, registreringsskjema og stille. Jeg skulle også henge opp dette. Jeg fikk jobbe på pulten til Gunhild og var derfor produksjonssjef for noen minutter. Det var noen som stakk innafor for å høre om lønnsforhøyelse, og jeg kunne jo ikke si nei, så de fikk et øre ekstra i timen. Da plakatene var laget ferdig kom den vanskelige delen, å skrive ut. Det høres kanskje lett ut, men det er den mest sutrete skriveren jeg har vært borti. Den måtte bokstavelig talt kjæles med for å gjøre jobben sin ordentlig, ellers så bare sendte den arket rett gjennom uten å gjøre noe som helst. Etter mye tukling og kos fikk jeg omsider skrevet ut alt. Det morsomme var å laminere, for det hadde jeg ikke prøvd før. Etter dette gikk jeg å hengte opp rundt omkring. Noe av arbeidet kan dere se på bildene her, eller så kan dere gå inn på TV2.no å se en liten snutt.

Da alt var ferdig hengt opp hjalp jeg med å stille klar kameraene til lørdag. Vi sjekket høyde og vater. Også lysene måtte vi stille riktig, og mikrofonene. Jeg tok også noen bilder innimellom. Jeg koste meg masse denne dagen å. Neste fredag er det siste dag for meg, og det blir litt trist ☹

Ingen kommentarer: